ONNISTUNUT LEHTIMAINOS - 5 YLEISVINKKIÄ
Mitä, missä, milloin...
Onnistunut lehtimainos on harvoin tuurista kiinni. Siihen vaaditaan aina useita loppuun mietittyjä elementtejä. Kuvallinen mainos edellyttää n. 30 eri näkökohdan huomioimisen!
Tässä omatoimimainostajalle 5 yleisvinkkiä, joiden avulla onnistumismahdollisuutesi todennäköisesti paranevat.
-
Mitä haluat mainostaa
-
Missä haluat mainostaa
-
Milloin haluat mainostaa
-
Kenet haluat tavoittaa
-
Miten haluat mainoksen vaikuttavan
Mitä haluat mainostaa
Mieti tarkkaan mitä haluat korostaa. Onko jokin uutuus, kampanja tai sisäänvetäjä, jonka haluat tuoda esiin, vai onko kyseessä pelkkä yleismainos. Olipa se mikä tahansa, pidä huoli ettet survo mainostilaa täyteen.
Missä haluat mainostaa
Jos palvelusi on paikallista, käytä paikallisia medioita. Nyrkkisääntö on mainostaa siellä, missä tavoitat kohteesi parhaiten.
Milloin haluat mainostaa
Keskikesä tuskin on parasta mainosaikaa, jollet kauppaa esim. sateenvarjoja. Riippuen mainostamastasi tuotteesta tai palvelusta ota huomioon seuraavat näkökohdat; palkkapäivä, juhlapyhät, veronpalautukset, loma-ajat, vuodenajat ja viikonpäivä.
Kenet haluat tavoittaa
Yritä kohdistaa mainoksesi mahdollisimman tarkasti todelliseen potentiaaliin. Oikeaan ajankohtaan naistentuotteita ostavat lahjaksi miehet ja miestentuotteita naiset. Mieti väritys, kuvat ja tekstit todellisen potentiaalin, siis ostajan tai päättäjän mukaan.
Miten haluat mainoksen vaikuttavan
Koeta ohjata mainoksen lukija johonkin toimenpiteeseen. "Tilaa nyt", "kysy lisää", "siirry kotisivuillemme" ovat yleisiä ja hyviä tapoja ohjata mainoksen lukijaa.
Toivottavasti näistä vinkeistä on hyötyä mainoksesi suunnittelussa, sillä ne varmistavat hyvän pohjatyön lopulliselle mainokselle.
Varsinainen mainos on valmis, kun sen graafinen toteutus on tehty ja toimitettu painoon.
Tämä on vaihe, jossa mainos joko onnistuu tai epäonnistuu ja jossa viimeisin vihjeemme on teettää työ ammattilaisella.
Kysy lisää, soita 044 0100 826 tai lähetä spostia tomasons@tomasons.fi tai täytä lomake.